МЕТОДИЧНИЙ ПРИЙОМ "ВІРЮ - НЕ ВІРЮ"


Мета застосування прийому: передбачає перевірку рівня засвоєння учнями теоретичного матеріалу, формує вміння аргументувати свою думку, використовуючи набуті знання. 

 

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань (на будь-якому етапі). Найефективніше – на підсумкових та узагальнюючих уроках.

 

Зміст прийому: учитель звертається до учнів із запитанням, яке  починається словами: «Чи вірите ви, що…» Учні повинні погодиться з цим твердженням чи ні.Якщо не погоджуються, то пояснюють чому і дають вірну відповідь.

 

Пропоную приклади педагогічної техніки, які можна успішно застосовувати на уроках рідної мови та літератури в 5 класі.

 

Українська література

• Чи вірите ви, що Хуха –моховинка народилася на болоті? (Ні, Хухи не люблять вогкого. Хуха народилася в старому бору). 

• Чи вірите ви, що «якийсь дивний і страшний звір, синій-синій, з препоганим запахом» був вовком? (Ні, він був лисом. Казка І.Франка «Фарбований Лис»). 

•  Чи вірите ви, що Маруся так розгадала загадку пана: ситніше над усе – панські кабани, прудкіше – панські хорти, наймиліше – гроші. (Ні. Маруся так розгадала загадку пана: ситніше над усе – земля-мати, прудкіше над усе – думка. А миліше над усе –сон»). 

• Чи вірите ви, що Хуха-моховинка врятувала козу Лиску? (Так. Хуха покликала на допомогу дітей, які звільнили козу Лиску із сітки). 

• • Чи вірите ви, що «Фарбований лис» – це народна казка? (Ні, це літературна казка. Її автор – І.Франко). 

• Чи вірите ви, що цар Плаксій помер від грипу? (Ні, цар Плаксій помер від сміху). 

 Українська мова , 5 клас

 

1.Чи вірите ви , що слово «зв’язати» треба писати без апострофа, тому що в ньому вжито два приголосні підряд?

 

Це твердження неправильне, тому що «з» - це префікс, а літера «в» належить до кореня. Апостроф не пишуть, коли обидві приголосні належать до кореня.

 

2. Чи вірите ви , що слово «пів - Європи» треба писати з апострофом?

 

Це твердження хибне, тому що  префікс «пів» з власними назвами пишеться через дефіс.

 

 

Літературна гра «Вірю – не вірю» за життєвим і творчим шляхом В.Сосюри.

- Ти віриш, що В.Сосюра народився на Донеччині? (Вірю).

- Ти віриш, що творчість В. Сосюри обмежується тільки ліричними віршами? (Не вірю).

- Ти віриш, що батько майбутнього поета був і креслярем, і вчителем, і шахтарем, навіть селянським адвокатом? (Вірю).

- Ти віриш, що Володимир Сосюра перебував у Гуляйполі у війську Нестора Махна? (Вірю).

- Ти віриш, що В.Сосюра у роки громадянської війни був засуджений до страти? (Вірю).

- Ти віриш, що перша збірка поета мала назву «На крилах пісень»? (Не вірю).

- Ти віриш, що В.Сосюра навчався у Київському інституті народної освіти? (Не вірю).

- Ти віриш, що у роки Другої світової війни поет був в евакуації в Башкірії? (Вірю).

- Ти віриш, що В.Сосюра був удостоєний Державної премії України імені Т.Шевченка? (Вірю).

 

 В.Сухомлинський писав: «… у грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра – це величезне світле вікно. Через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ».

 

Download
Вірю -не вірю.ppt.pps
Microsoft Power Point Presentation 472.0 KB